måndag 13 december 2010

Albin på jobb

Mamma kom vilse igår, för er som inte förstod ;)

Igårkväll bestämnde jag mig för att ta med Albin till jobb idag. Jag skulle arbeta i köket på tvåan och personalen sa till mig förrförra veckan att jag skulle ta med honom. Vi tog bussen tio minuter tidigare så att Albin hade tid på sig att kiss INNAN vi gick in på jobb. Men ikke, kaninskit och pinnar va mycket bättre.
Det va första gången Albin åkte buss men det klarade han fint, låg i mitt knä och tittade ut, vände och vred på huvudet när bussen gjorde ljud ifrån sig.
Hoppade av bussen och det va mycket trafik kl halv åtta, han tittade på allt och stannade och lyssnade en hel del. Väl inne på jobb va det lite läskigt när jag öppnade alla nya dörrar och han skulle gå in i rummen. Han följde mig som en liten svans.
Väl uppe på jobb så blev han bemött av tjejerna, ååååååh såååå söööööt !! Ja, han va älskad kan ni tro.
Jag placerade ut en filt, leksak, vattenskål och ett hundben i matsalen där jag hoppades på att han skulle ligga lite grann.
Han va väldigt duktig måste jag säga, inte alls påflugen och inte försiktig. Utan perfekt med dem gamla.
När jag började jobba så förvann han med dem andra och va med dem och väckte de äldre. Ibland sprang hon bort till mig för att kolla så jag va klar. Det märktes tydligt att han vet vem han tillhör.
Han fick inte gå in i mitt kök, bara i matsalen och det är ju lätt med en 13 veckors valp tänkte jag. Jag kan inte hålla på att stänga eftersom jag springer ut och in 40000 gånger per dag. Så jag sa NEJ när han gick in och satte ut honom.. vet ni vad?! Albin förstoood!! Han gick inte in i köket, han yrade rundor på våningen och rätt som det var hörde jag att han gnydde, då satt han i dörrhålet men vågade inte gå in till mig.. DUKTIG VALP!!!
Ja, han va med mig överallt och alla tyckte de va jätte roligt. Det gör jag lätt om.
Han va hur lugn och go som helst och på bussen hem sov han gott. Nu har han ätit lunch och nannar i soffan. min skatt!
Han kissade ute NOLL gånger och inne TVÅ gånger, jag är jätte nöjd!! Två kiss på fyra timmar får man väl vara nöjd med även om det va inne? ;)

Jaha, nu har vi kommit hem. Och om en stund så ska jag åka iväg igen. De behövde mig på konsum, jätte roligt att få jobba där ju. Bara fyra timmar så det är lätt :) Längtar till och med !! Jag vet.... !

 Efter 3 timmar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar