onsdag 8 december 2010

Det går bra nu

Anonym sa...
Varför tejpar ni öronen på dem?

Svar :  Jo, deras öron har en tendens att inte ligga som de ska. De lixom flyger iväg på huvudet. Det ger ett tråkigt utseende på boxern tycker jag. De ser mycke snällare och sötare ut när öronen ligger som de ska.

Nu har det hänt en del måste jag säga.
Jag väntar på svar om jag kommer in på skolan, samtidigt som jag fått mycket jobb på bergaliden (hos de äldre)
Idag har jag även jobbat för första gången på konsum. Nya arbetskläder, dator utbildning och en hel del i kassan. Fick mycke beröm, känns bra.
Jag tycker det är lite jobbigt att inte kunna NÅGRA PLU siffror men det kommer väl.
Tanken är att jag ska studera på halvtid, jobba så mycket tider jag bara kan på bergaliden och lite extra på konsum.

Igår gick jag ner på stan och träffade therese efter jobb. Vi gick i lite affärer och jag handlade ett HÄNGLÅS till mitt skåp på bergaliden.
Vid ett mötte vi upp putte på knutan och sen väntade vi in Carl som hälsar på från göteborg.

Vi lunchade på mezo, otrevlig jävla typ men god mat :)

På kvällen åkte vi hem till mamma för att ha lite julbak. Therese, Jonny, Patrik, Carl, Henrik och Ina. Det bakades pepparkakor och lussebullar.
Jag smet iväg en liten stund (2 timmar) med Vilda, Ebba och Saga. Vi mötte upp Lollo och det var en av de värsta runderna jag varit med om. Vi fick byta hundar för lollo var så förbannad på Silahs som va så förälskad i Saga. Det slutade med att vi fick byta tillbaka för det hjälpte inte och hela rundan bestod av att jag gapade på ebba för hon skulle bita i silahs koppel, Silahs ville hoppa på Saga, vilda bet i sitt koppel och ja.... efter en stund så va alla så jävla jobbiga så vi satte oss rakt ner på i snön och gapflabbade åt våra jävla hundar!! Ja, där satt vi i säkert en kvart. Och mitt i allt så började Ebba och Silahs bråka, jag har ju sett när Ebba och Malte bråkat förr så jag skrattade mest medans lollo blev lite skakis ;p de va ju såklart lungt !!

jaja, efter många om och men så kom vi hem ;p

Idag har jag som sagt jobbat på konsum. Jag va hemma vid fem tiden och då tog vi hundarna i pålsjöskog. En kort men mysig runda med alla tre :)
Sen åkte vi och handlade massssssa fina kläder :)
Vidare till maxi och sen hämtade vi Carl :)

Nu har vi ätit en mycket god middag och snart ska jag sova.
Klockan ringer 06 imorgon sen blir det jobb 8-16 !

sov gott
sött, jag saknar

1 kommentar:

  1. PUSS gumman! detta är du så värd. Bara du hinner umgås lite med mig till jul så är jag överlycklig ;)

    SvaraRadera