söndag 5 december 2010

.

Boxerklubben .. nää... kennelklubben .. gumman vad heter det?!
"Brukshundsklubben" .. Ja, det är inte lätt för min sambo att hålla reda på alla klubbar man är med i :)

Det blev en tur till bk idag. Vi varandrade genom snön med tre dragande och taggande boxrar.
Lilla Albin fick vara med patrik på träningen och det gick bra. Lite högljudt och stimmigt men det fixade han. Orädda valpar, som alla valpköpare säger.
Som vanligt gick vi igenom alla moment. Det var första lydnadsträningen i snö, tror jag? Istället för att komma in och sätta sig vid sidan så stod ebba upp.
Istället för full fokus på mig så tittade Vilda på lollo som kanske ville kasta snöbollar med henne. Otroligt okoncentrerade men jag va ändå nöjd. Vi gjorde även platsliggning i snön och även det gick jätte bra :)
Jag gillar vintern :)
Silahs är super duktig också. Men nu ska vi fixa en snygg fin inkallning på honom. Tjuvstarter, långsam, sätter sig lite snett och knäar sin matte. Annars är han otroligt duktig och han älskar att få göra något nytt och han blir väldigt fokuserad när Lollo ställer krav. Han har gjort stor framgång inom lydnad, spår och "koppel promenader" sen vi träffades i sept. Helt otroligt :)
Lillkillen börjar bli stor.
Har väl inte jätte mycket att säga om träningen med tjejerna, men jag är absolut inte missnöjd!
Nu funderar vi, MY DOG eller inte????
Anmälningsdagen går ut i övermorgon!

Imorgon är det jobb och efter det så kommer Elin, Pelle och lilla Astrid hit. Vi ska åka till svedbergkulle allihopa inkl valparna. Ska bli super mys.
Ska inte glömma kameran :)

Ha en trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar