måndag 27 december 2010

Spår

Jag har lite nya tankar när det gäller tjejernas spår.
Vilda är otroligt nogrann i sitt spår, om hon gör ett bra spår så nosar hon av vartenda fotspår i en bra fart.
Men även Ebba är jätte duktig. Ibland så försöker hon få vittring istället för att gå ner med nosen direkt. Det går lite snabbt och hon kan ha för bråttom och missa vinklar men jag tycker ändå att jag kan lägga spår till tjejerna med samma svårighetsgrad. Vi får inte glömma att Vilda har ett års mer erfarenhet.
Jag kommer lägga lika spår till båda tjejerna i fortsättningen.
Jag kommer att lägga endast spårapporter och möjligvis en leksak. Det kommer även finnas ett riktigt slut, vilket jag aldrig haft innan. Sen kommer ALLTID spåret fortsätta efter slutapporten där det kommer finnas en boll. Båda tjejerna älskar ju bollar.
Varför jag kommer lägga en boll efter slutet är för att de alltid ska förvänta sig att spåret avslutas med en pinne. Därför kommer dem aldrig tro att spåret kanske är slut för att de tror de hittat slutpinnen. Så den enda gången jag inte kommer ha boll är på tävling. Låter det inte som en bra idé?
Ja, vi får väl se om det fungerar.
Jag ser verkligen fram emot nästa spår tillfälle, vilket blir på torsdag.

Torsdag kl 11.00 kommer patrik & hundarna och hämtar mig på jobb så ska vi köra bort till lollo och hämta henne och Silahs. Sen ska vi åka ut till söderåsen och lägga ordentliga spår.
Även lillgrabben ska få prova på sitt första spår. Ett korvspår tänkte jag, med retning.
Vi får väl se om patrik tycker det är roligt, om inte .. så är det upp till honom.
Måste försöka hitta en valpkurs åt dem också, det börjar bli dags.
Men Albin är super go ... vilken cool kille.
Idag frågade jag veterinären när man kan kastrera, 6 månader sa hon. Och dem tar 4.000:-
Vi får se om det finns någon som gör det tidigare och billigare, men det tror jag ifs inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar