söndag 5 december 2010

Nu är det jul igen .. dueduedue

Mitt favorit minne ..
Jag tycker det är svåra saker att skriva om. Jag har iiiingen aning.


Idag har jag städat heeela huset, ja det är faktist mycket. Tvåplan, tre sovrum, två badrum, en tvättstuga, två "hallar" , stort kök och stort vardagsrum.
Efter det så kom julgardinerna upp. Jag har varit emot att ha röda gardiner.. men så hittade jag ett par i linneskåpet och va tvungen att kolla hur det blev. Det blev ju super mysigt.. i och med att vi inte har så mycket.
Det blev dock inte så bra på bild, för dem lyser i rött, och det gör dem inte irl.

Klockan 13.30 åkte jag och mamma till väla för att att handla lite. Tittade på julklappar åt patrik, henrik, ronny och jonny. Grabbarna då vill säga..

Sen handlade mamma ett par överdragsbyxkor på stadium för 500:- trots att jag försökte övertala henne att låta bli och köpa ett par på ullared för 200:- LIKA BRA KVALITÉ. Men ikke..
Jag handlade även ett par band som jag ska visa på bild, tackar vickan för idén som jag dock stal från henne :)
Gick in i djuräffren för att köpa skålar till buren, sånnadär som man hänger på galret. Fanns dock några, för kaninburar!! Och krokar ville jag också ha, där man kan hänga koppel, spårlina mm. Vart sjutton hittar man sånna????

Rosett på gardinen :)


Om en stund ska jag och lollo åka till bk, äntligen. Ser vekligen fram emot det.
Blir någon timmes träning och sen åker vi hem igen, det är snövädret är inte att leka med.
Lilla Albin ska följa med patrik på träning :)

1 kommentar:

  1. Det är ju fint med röda gardiner. Måste se det i verkligheten istället.

    SvaraRadera