onsdag 1 december 2010

Allt under kontroll!

Haha, vilken morgon säger jag bara.
Idag skulle Tilda komma, Albins kullsyster.
Vi träffades utomhus, jag trodde vi skulle hinna gå rundan innan dem kom men ikke. Ebba och albin hälsade glatt på Tilda och Vilda började sin hälsning med arr trycka ner henne.
När vi kom in märktes det snabbt att en viss Tilda hade ökat på självförtroendet litegrann. Det gör ju stor skillnad när dem flyttar och alltid får bestämma, det finns ingen konkurans om någonting. Lilla Albin får ju inte chansen att bestämma så han låg på rygg och tjöt. Dem rök ihop en hel del kan jag säga, syskonkärlek!
Vilda och Ebba tyckte det blev alldeles för mycket och även dem ville bryta Tilda. Albin blev mest rädd.
Efter en kort stund så kom Sandra in med Vanessa, hon har haft feber i natt och ska inte på dagis.
Jag bestämnde mig för att ta upp Vilda och Ebba i hundrummet, lite svårt med två valpar som bråkar + två vuxna som ska stoppa det hela och så en liten flicka på 18 månader.
Efter en stund så slutade dem bråka, jag vart tvungen att säga till dem för Tilda gav sig inte riktigt. Nu har dem lekt fint i två timmar. Antingen springer dem där ute eller så brottas dem i den stora bädden, dem leker hur fint som helst.
Klockan 12.00 ska jag träffa Vickan för en promenad med vagnen och två vitingar, vi får väl se hur det går?
Sen hoppas jag att dem blir trötta alla tre barn och somnar :) Och då får Vilda och Ebba komma ner igen.
Hade det inte varit för Vanessa så hade dem redan varit nere, men hon springer ju på golvet och leker hela tiden.

Fullt hus med andra ord. Patrik kommer inte hem förens halv tre, typiskt!

Måste även berätta att det är stor skillnad på Albin och Tilda. Han är grövre, både huvud och kropp. Man känner tydlig viktskillnad.
Goa små liv :)



1 kommentar: